Ders Tanımları
S.N. |
Bölüm |
Kodu |
Ders Adı TR |
Ders Adı EN |
K |
U |
L |
Kredi |
AKTS |
Ders Açıklaması |
1 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GEC 101 |
Academic Mobility |
Academic Mobility |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Bu ders, aşağıdaki konulardan oluşmaktadır: |
2 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GEC 107 |
Creative Writing |
Creative Writing |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Edebi eserlerin, sanat ve bilim dallarında çok büyük etkisi olduğu varsayılabilir. Günümüzde keşfedilen birçok buluş ve teknik, bir edebi eserde hayal edilip tasarlanmış veya bir edebi eserin yarattığı ilhamla ortaya çıkmış olabilir. Genetik mühendisliği kavramı William Gibson’ın “Neuromancer” romanında kullanıldıktan sonra anlam kazanmış gibi düşünülebilir veya J. G. Ballard’ın “Crash” romanından yola çıkarak Jean Baudrillard’ın “Simülasyon ve Smülakr” teorisinin ortaya çıktığı varsayılabilecektir. Bu ve benzeri bir çok örnekle yola çıkılacak olan derste, “Tersine Mühendislik” yapılarak bilim ve sanatı edebiyata entegre etmeye yönelik çalışmalar yapılacaktır. Yaratıcı yazarlığa felsefi, sosyolojik, estetik ve edebi yönlerden yaklaşılacaktır. Dersin altyapısı bu şekilde kurulacak ve ardından da yirmiye yakın temel öykü kurgulama tekniği (Araştırma, Serüven, Kovalamaca, Kurtarma…) öğrencilerle paylaşılıp, bu tekniklerle; felsefi, sosyolojik ve estetik konular ele alınarak yaratıcı yazılar üretilecektir. Derste teori ve uygulama eş zamanlı olarak ilerleyecektir. Ürünlerin hem edebi hem de akademik eserlerde öğrencilerin gelecekteki üretimlerinde yol gösterici bir tavırla üretilmesini esas alacak olan dersin, yaratıcı yazarlığa vizyon katacak bir yapıyla ilerlemesi hedeflenmektedir. |
3 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GEC 108 |
Introduction to Cyber Security |
Introduction to Cyber Security |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Siber güvenliğe giriş, siber güvenliğe ilgi duyan öğrencielr için başlangıç rehberidir. Bu ders öğrencilere siber güvenliği çerçeveleyen ve tanımlayan veri teknolojis ilklerini sağlayacaktır. Öğrenciler siber güvenliğin önemi ve siber güvenlik uzmanlarının ayrılmaz rolü hakkında bilgi edineceklerdir. Derste, temel siber güvenlik ilkeleri,güvenlik mimarisi, risk yönetimi, saldıralar, olaylar ve ortaya çıkan BT ve IS teknolojileri gibi başlıca güvenlik konuları ele alınacaktır. |
4 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GEC 109 |
Acting Fundamentals for Non Majors |
Acting Fundamentals for Non Majors |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Bu ders, oyunculuk sanatının temellerini tanıtmak için tasarlanmıştır. Bölümü sahne sanatları olmayan öğrencilere, oyunculuğun temel prensiplerini ve oyuncunun üretim sürecini tanıtmayı amaçlar. Öğrencilerden, metin inceleme ve oyunculuk terminolojisi ile oyunculuğun gerektirdiği disiplin ve bağlılığı algılamalarını teşvik edecek egzersiz ve sahne çalışmalarına katılmaları istenecektir. |
5 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GEC 110 |
Biodiversity |
Biodiversity |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Bu ders, tüm yönleri ile biyoçeşitlilik kavramını, biyoçeşitlilik kaybının sonuçlarını, ülkemiz ve dünya biyoçeşitliliğinin önemini ve korunması ile ilgili çalışmaları öğrencilere anlatmak için tasarlanmıştır. Dersin temel amacı: |
6 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GEC 111 |
Ecology |
Ecology |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Bu ders, günümüz küresel sorunları açısından büyük önem taşıyan çevre bilimini, temel kavramlarını ve kapsamını öğrencilere anlatmak için tasarlanmıştır. Dersin temel amaçları, |
7 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GEC 112 |
History of Civilization |
History of Civilization |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Bu derste yüzyıllar içinde bir nesilden diğerine aktarılan uygarlık sürecinin temel olguları ve ilerlemeler ele alınacaktır. Eski Ön Asya ve Mısır uygarlıkları ile başlayıp Eski Yunan ve Helen uygarlıkları ve kültürü ile devam edilecektir. Ardından Roma uygarlığı ve Ortaçağ ile devam edilecek, sonra da Ortaçağ'ı sona erdiren Rönesans ve Dinde Reform ile Aydınlanma çağı incelenecektir. Amerikan ve Fransız devrimleri ile Sanayi devrimi ve XX. Yüzyılın alt yapısını oluşturan kavramlar, fikir hareketleri ve ilerlemeler üzerinde durulacaktır. |
8 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GEC 138 |
Zero Waste and Environmental Technologies |
Zero Waste and Environmental Technologies |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
- |
9 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 102 |
Akıl Oyunları ve Satranç |
Mind Games and Chess |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Bu derste zekâ oyunları aracılığıyla öğrencilere; stratejik düşünme becerisi kazandırmak, meseleleri çok boyutlu ele alarak farklı bakış açılarıyla değerlendirebilmelerini sağlamak hedeflenmektedir. |
10 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 103 |
Arkeoloji |
Archaeology |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Dersin amacı öğrenciye arkeolojinin temel kavram ve terimlerini,içeriğini ve sınırlarını öğretmektir. Bir bilim dalı olarak arkeolojinin terminolojisi, geçmiş uygarlıklara ve günümüzdeki uygulamalara genel bir bakış verilir. Öğrenciler bu derste arkeolojinin ne olduğunu, hangi yöntemleri kullandığını, içeriğini, sınırlarını ve genel hatlarıyla terminolojiyi öğrenir. |
11 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 104 |
Aydınlardan Portreler |
Portraits of the Intellectuals |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Türkiye’de düşünce hayatını etkileyen, siyasal oluşumlara, düşünce akımlarına ve sanata öncülük eden önemli fikir ve eylem insanlarını tanıtan derste toplumun düşünce hayatını besleyen isimlerinin; yaşamı, düşünceleri, yapıtları, dönemi, etkileri ‘portre’ kavramı içinde incelenmesi amaçlanır. |
12 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 105 |
Biyoçeşitlilik |
Biodiversity |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Bu ders, tüm yönleri ile biyoçeşitlilik kavramını, biyoçeşitlilik kaybının sonuçlarını, ülkemiz ve dünya biyoçeşitliliğinin önemini ve korunması ile ilgili çalışmaları öğrencilere anlatmak için tasarlanmıştır. Dersin temel amaçları; |
13 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 106 |
Büyük Besteciler ve Başyapıtları |
Great Composers and Masterpieces |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Avrupa çok sesli müzik tarihinde yer alan büyük besteciler ve başyapıtlarının müzik ve sanat tarihi bağlamında ele alınması; görsel, duysal, yazılı kaynaklarla desteklenen dersin müzik tarihine dair genel perspektif kazandırması amaçlanmaktadır. Bu kapsamda, L. van Beethoven’ın 9. Senfonisi, W. A. Mozart’ın Sihirli Flüt Operası, P.I. Çaykovski’nin Kuğu Gölü Balesi gibi yapıtlarının yanı sıra, Ahmed Adnan Saygun’un Yunus Emre Oratoryosu ve Hasan Ferit Alnar’ın Kanun Konçertosu gibi büyük besteciler ve onların yapıtlarının tanıtılması hedeflenmektedir. |
14 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 108 |
Dijital Dönüşüm |
Digital Transformation |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerindeki son dönemlerdeki gelişmeler tüm dünyayı etkilemektedir. Bilginin elde edilmesi, depolanması, işlenmesi ve iletilmesi açısından dijitalleşme tüm sektörler için çok önemli hale gelmektedir. Bilgisayar okuryazar sayısı ve bu portalleri ve dijital sistemleri kullanan vatandaş sayısı da artmıştır. Bu derste oluşan dijital değişim ve dönüşümün yapısal, işlemsel ve insan boyutları ve uygulamaları üzerinde durulacaktır. |
15 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 109 |
Edebiyat ve Toplum |
Literature and Society |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Edebiyatın, toplumsal meselelere ışık tutan yönünün eserler aracılığıyla siyasi ve sosyolojik yapı bağlamında kavranması amaçlanır. |
16 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 110 |
Ekoloji |
Ecology |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Bu ders, günümüz küresel sorunları açısından büyük önem taşıyan çevre bilimini, temel kavramlarını ve kapsamını öğrencilere anlatmak için tasarlanmıştır. |
17 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 111 |
Eski Anadolu Tarihi |
Ancient Anatolian History |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Öğrencilerin Anadolu Tarihi ile ilgili, özel konulara yönelerek, bu konuda kütüphane ve saha-müze araştırması yapmalarını olanak tanımak. Bu çerçevede sunum, proje ve bilimsel çalışma yöntemlerini öğrenmelerini sağlamak. Hazırladıkları çalışmaları sınıf ortamında, power point sunumu olarak anlatmalarıyla, deneyim kazanmalarını kolaylaştırmak. Anadolu'da ilk yerleşik kültürlerden başlayarak, M.Ö. 6. yy. kadar uzanan süreçte, Anadolu tarihi ele alınmaktadır. Bu çerçevede Anadolu'nun Prehistorik kültürlerinden başlayarak yerleşme biçimi-kentsel gelişim, siyasi ve sosyal süreç ve bu sürecin doğurduğu maddi yapı örneklerle anlatılmaktadır. M.Ö. II. Binyıldan itibaren Anadolu'nun yazıyla tanışma süreci ve birlikte gelişen merkezi devlet sistemleri ele alınmaktadır. Gelişen süreçte Anadolu'nun Demir Çağ Devletleri, Urartu, Frig, Lidya tarihi ve kültürü işlenmektedir. |
18 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 112 |
Etkili İletişim Becerileri ve İlişki Yönetimi |
Effective Communication Skills and Relationship Management |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Bu program öğrencilere nazik, saygılı, duyarlı kişiler arası ilişkiler geliştirmesini sağlayacak iletişim becerilerini kazandırmayı hedefler. Ders içeriği, kişinin kendi gerçek duygu ve düşüncelerini uygun bir dille aktarma becerisini geliştirebilmesine yönelik; iletişimi etkileyen temel bilişsel ve duygusal arka planın keşfedilmesi, iç görünün oluşması, sosyal farkındalık düzeyinin arttırılması kazanımlarına uygun olarak tasarlanmıştır. |
19 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 113 |
Filmlerdeki İstanbul |
Istanbul in The Movies |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Sinema Sanatında ,Filmlerde İstanbul adı altında, İstanbul'da üretilen, İstanbul mekanları görüntülerini kullanarak çekilmiş filmleri seyrederek, çeşitli örneklerle tanımayı ve incelemeyi amaçlar. Bu bağlamda öğrenciler sinema terimlerini öğrenerek, türlerini tanıyarak, farklılıkları ayırt ederek, eski ve günümüz İstanbul’unun sosyal, kültürel ve coğrafya olarak görür. İstanbul’un değişen ve gelişen toplumsal yaşamının analizini yaparlar. Türk ve Dünya Sineması’nda pek çok oyuncu ve yönetmen İstanbul’u mekân ve tema olarak kullanmıştır. James Bond serisinden From Russia with Love ve Spectre, Orson Welles’in Journey into Fear ve Fatih Akın’ın İstanbul Hatırası: Köprüyü Geçmek en belirgin örneklerinden birkaçıdır. 007 ile Kapalı Çarsı çatılarında motosiklet kullanmaktan, Şark Expresinde bir cinayetle karsı karşıya kalana kadar sinema seyircisi İstanbul’u yönetmenlerin essiz açılarından görüp, onun karmaşık, labirentli sokaklarına tanık olmuşlardır. |
20 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 114 |
Finansal Okur Yazarlık |
Financial Literacy |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Bu derste; finansın temel kavramları, finansal sistemin ve finansal kurumların işleyişi, finansal verileri okumak, günlük hayatımızda finansal bilginin yeri gibi başlıklar ele alınacaktır. |
21 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 115 |
Fotoğraf Atölyesi |
Photography Workshop |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Bu derste fotoğraf sanatının kuramsal ve uygulamaya yönelik temel prensipleri ele alınacaktır. Dersin amacı, öğrencilere fotoğraf sanatına dair uygulama ve yöntemlerini ve tartışma konularını tanıştırmaktır. |
22 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 116 |
Geleneksel Türk Sanatları |
Traditional Turkish Art |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Geleneksel Türk Sanatları Dersi; Türk Sanatı Tarihi kapsamında kültürel mirasımızı oluşturan, Türk Kültürünün zenginliğini ve çok katmanlı yapısını yansıtan, sanat ve zanaatın birlikteliği ile ortaya çıkan sanat eserlerini ve usta sanatçılarını inceleyen ve tanıtan bir ders olarak planlanmıştır. Dersin temel alanında; tekstil el sanatları ve kitap sanatları ana başlıkları altında; dokuma sanatı, halı sanatı, kilim, cicim ,zili, sumak, çarpana dokumacılığı, yazmacılık ve çeşitli yöresel dokumalar, tezhip, minyatür, hat, ebru, çini gibi alt başlıklar yer almaktadır. Bu alanlara ilişkin örnekler üzerinden karakteristik özellikleri ve üslupları anlatılacaktır. Ders kapsamında müze, sergi gezileri ve çalıştaylar düzenlenerek geleneksel sanatların gelişim ve değişim süreçleri ile çağdaş üretimleri ve güncel sanat içindeki yeri izlenecektir. |
23 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 117 |
Görgü ve Protokol Kuralları |
Protocol Rules |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Görgü kuralları, toplum içinde nasıl davranılması gerektiğine dair bilgi sahibi olarak bireyin toplum içinde kendini doğru davranışlar içinde olmasını, kendini doğru ifade etmesini, insanlarla sağlıklı ve iyi ilişkiler kurmasını, nazik davranmasını sağlayan kurallardır. Protokol kuralları; resmi ilişkilerdeki davranışların çerçevesinin çizilmesi bağlamında; kamuda, devlet geleneklerinde, ulusal ve uluslararası ilişkilerde, resmi törenlerde sergilenmesi gereken tavır ve davranışları içerir. Bu ders, öğrencilerin; toplumsal kültürün geleneksel özelliklerinin de yansıdığı görgü kurallarından ve resmi yaşamdaki protokol kurallarından haberdar olmalarını ve bu doğrultuda davranış değişikliği göstermelerini amaçlar. |
24 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 118 |
Halk Kültürü ve Türkülerin Dili |
Folk Culture and the Folk Songs |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Türküler, Anadolu insanının romanıdır. Yıllarca ihmal edilen ve yazılı edebiyata öyküsü anlatılmayan insanımız; özlemlerini, sevgisini, isyanını, korkusunu ve büyük hümanizmasnı türküler yakarak dile getirmeye çalışmıştır. |
25 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 119 |
İcatlar ve İnovasyon Tarihi |
History of Inventions and Innovation |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Bu ders, öğrencilere dünya tarihinde icatlar ve inovasyonun tarihi gelişimi hususunda bir perspektif vermeyi hedefliyor. Dünya tarihi perspektifi verildikten sonra ise özel olarak Osmanlı-Türk-İslam tarihinde icatlar-mucitler meseleleri, temel kişiler üzerinden derinlemesine incelenecektir. |
26 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 120 |
İnsan ve Toplum |
Human Being and Society |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
İnsan-toplum ilişkisinin tarihsel süreçte nasıl ele alındığı, bu ilişkinin düşünsel boyutunun tartışılması ve bu etkileşimden doğan güncel sorunların kavranması, bu alana yönelik duyarlılığın, farkındalığın ve eleştirel görüş açısının geliştirilmesi insan ve toplum bilimleri perspektifi içerisinde konu edilir. Böylece insan-toplum ilişkisi antropolojik, felsefi, sosyal ve psikolojik yaklaşımlar açısından ele alınıp incelenir. |
27 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 121 |
İş Sağlığı ve Güvenliği |
Occupational Health and Safety |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
İş sağlığı ve güvenliğini sağlamak hem insani bir zorunluluk, hem de yasal bir yükümlülüktür. İş sağlığı ve güvenliğini sağlayarak iş kazalarını önlemek, oluşan kayıpları ödemekten daha kolay ve daha insancıl bir yaklaşımdır. Güvenli çalışma koşulları sağlamakla, çalışanların güvenle yaşamasını, sağlığını ve bakmakla yükümlü oldukları kişilerin geleceğini korumak mümkündür. İşletmelerin iş kazalarından doğan kayıplarını azaltmak, üretimin kesintisiz olarak sürmesini sağlamak, iş gücü veriminde ve toplam verimdeki artışlarla ülke kalkınmasına yardımcı olmak sadece işverenin değil, ülkemizin yararınadır. Dünyada, özellikle gelişmiş ülkelerde bu konuda gözlenen olumlu gelişmeler iş kazalarının azaltılabileceğini göstermektedir. Bunun sağlanabilmesi ve iş kazalarının neden olduğu maddi ve manevi kayıpların azaltılabilmesi için iş sağlığı ve güvenliğine yönelik çalışmalara gereken önemin verilmesi zorunludur. İş güvenliğini sağlama amacına, bilimsel araştırmaya dayalı planlı çalışmalar sonucunda geliştirilen güvenlik önlemleri ile ulaşılabileceği unutulmamalıdır. |
28 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 122 |
Kaynak Tarama ve Rapor Yazma |
Writing Reports |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Bilimsel araştırma ve rapor hazırlamanın temel kavram, ilke ve tekniklerini bilip uygulamak, bilimsel kaynaklardan literature taraması yapabilme, kütüphane sistemlerini tanıma, internette ve elektronik veri tabanlarından tarama yapma, ödev, tez, bilimsel makale ve benzeri raporlara ulaşabilme, tez, ödev ve rapor yazım kurallarını uygulayabilme, kaynak göstermede kullanılan Karasar, Turabian ve APA gibi başlıca formatları bilip kullanabilme, bilginin kaynağını, sınırlarını, doğruluğunu, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olabilme, bilimsel kaynaklara ulaşabilmek, bilimsel olmayan kaynakları ayırt edebilmek |
29 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 123 |
Kent ve Kültür:İstanbul |
City and Culture:İstanbul |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Bu ders, İstanbul’un kentsel ve sosyo-kültürel gelişiminin irdelenmesini amaçlamaktadır. İstanbul’un kent tarihi, kentsel gelişimi, sosyal ve kültürel dokusu, kıyı ve deniz ilişkisi, konut kültürü ve gelişimi, kentsel dönüşüm, kent ve sanat ilişkisi gibi kavramların yanı sıra, kentsel belleğini ve kent kimliğini oluşturan olgular tartışılacaktır. |
30 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 124 |
Kitle İletişimi ve Edebiyat |
Mass Communication and Literature |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Bu derste kitle iletişimi, edebiyat eserleri çerçevesinde ele alınır. Derste; toplumlarının düşünce hayatını etkileyen, ,edebiyat eserlerine, akımlarına öncülük eden yazar ve şairlerin yapıtlarının kitle iletişiminde nasıl bir rol oynadığı, disiplinler arası bakışla incelenir. |
31 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 125 |
Kültürlerarası İletişim |
Intercultural Communication |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Kültürleri anlamaya yönelik yapılan araştırmalar, kültürel farklılıkların en açık şekilde görülebildiği alan olan iletişimdeki davranışların da ortaya konabilmesini sağlamaktadır. Bu ders kapsamında kültür tanımları gözden geçirilerek, her yönüyle iletişim incelenecek ve kültürel farklılıklardan kaynaklanan iletişim sorunları üzerinde durulacaktır. Bu kapsamda, kuramsal dayanaklar, farklılaşma ve iletişim, iletişimin yeterliliği temel başlıkları ele alınacaktır. Derste; kültür ve iletişim tanımlarından yola çıkılarak, kültürlerarası iletişim tanımları, önemi, tarihsel süreci incelenir. Küreselleşme konusu çerçevesinde kültürel farklılıkların önemi vurgulanır. Kuramcılardan Geert Hofstede'in Kültürel Boyutlar Kuramı işlenir ve öğrenciler seçtikleri bir konu üzerinden bu kuram çerçevesinde sunum yaparlar. |
32 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 126 |
Masal Çözümlemeleri |
Tales Analysis |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Masallar, toplumların estetik anlamdaki geleceğe açılan kapılarıdır. Anadolu masalları, derlenmiş ama edebi ve estetik yaratıcılık, karakter yaratma ve rol benimsetme, dinleyicilerin/çocukların sosyalleşmelerine yaptığı katkılar bakımlarından incelenmemiştir. Masal Çözümlemeleri adlı derste, zengin bir masal kültürüne sahip olan Türk edebiyatından; özellikle Eflatun Cem Güney, Pertev Naili Boratav ve Ramazan Korkmaz’ın yaptığı derlemelerden hareketle masalların arketipsel sembolizm açısından çözümlemeleri yapılacak, gizli dili anlatılmaya çalışılacaktır |
33 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 127 |
Mitoloji |
Mythology |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Mitoloji insanlara binlerce yıl boyunca ilham vermiştir. Bu ders öğrencilere klasik mitolojiyle ilgili genel bir bakış sağlarken, çeşitli mitolojik karakterlere ve hikayelere odaklanacaktır. Ders, antik dönem Akdeniz mitlerini (Antik Yunan ve Roma) metinler ve filmler aracılığıyla inceleyecektir. Ders, aynı zamanda bu karakterlerle ilgili mitleri tartışırken şu soruları cevaplamaya çalışacaktır: Mitlerin önemi nedir? Bu hikayeler hangi amaçla anlatılmıştır? Böylece, öğrenciler mitolojinin günümüzdeki etkilerini anlayacak ve uzun zaman önce anlatılanları yeniden anlatmanın bize ne sağladığını göreceklerdir. |
34 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 128 |
Modern Türk Roman ve Hikayesi |
Modern Turkish Novel and Story |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Bu dersin üç ana amacı vardır: 1) Öğrencileri Türk edebiyatının temel metinlerine aşina kılmak. 2) Öğrencilere modern Türk edebiyatı hakkında genel bir bakış açısı kazandırmak 3) Edebi metinlerin iç işleyişini ve yapısını ortaya çıkararak Türk romanına yaklaşımda öğrencilere analitik bir yaklaşım kazandırmak. |
35 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 129 |
Mutluluk |
Happiness |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Bu dersin amacı, öncelikle yazınsal dil aracılığıyla ortaya çıkan ‘anlamsal haz’ olgusu hakkında öğrencilerde farkındalık oluşturmaktır. Yaratıcı dil temelinde farklı duygu ve düşüncelerin tetiklenmesini sağlayan yazınsal metinler, sözcüklerin kanıksanmış yaygın kullanımlarının ötesine geçerek çıkarımlar aracılığıyla satır aralarındaki gizil anlamların keşfedilmelerine aracılık ederler. Bu bağlamda derslerde kısa öyküler, şiirler ve kısa film örnekleri üzerinde yorumlama çalışmaları yapılacak, öğrencilerin anlam ufuklarının genişlemesi amaçlanarak ‘yaşam’ ve ‘mutluluk’ kavramları hakkında farklı bakış açıları geliştirmeleri sağlanacaktır. |
36 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 130 |
Müzik Fiziği |
Music Physics |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Bu derste, müzikte fizik biliminin yeri ve önemi, müzik ve ses, fiziksel olarak ses, çevre etkileri, müzik seslerinin algılanması, sesin oluşumu, ses dalgalarının temel özellikleri, ses şiddeti ve ses şiddet düzeyi, ses frekansı ve ses hızı, ses dalgalarında dopler olayı, rezonans, vuru olayı, şok dalgaları, frekans perde ilişkileri ve sonometre kullanımı, sesin iletimi, basit seslerin algılanması, müzik sesi kaynağı, ses analiz yöntemleri, yapı akustiği konuları öğretilir. |
37 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 131 |
Osmanlıca İleri Metin Okuma |
Ottoman Advanced Text Reading |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Bu ders, Osmanlı Türkçesi ile kaleme alınmış her türlü belgeyi öğrenciye tanıtmayı amaçlamaktadır. Böylece öğrenci, hem rika, nesih, talik, divani gibi yazı hem de siyasi, mali, toplumsal hadiseleri içeren çeşitli belge türlerine aşinalık sağlayacaktır. |
38 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 132 |
Radyasyon Güvenliği |
Radiation Safety |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Bu derste, Radyasyon, Radyasyon türleri ve tanımları, Radyasyon dozu ve birimleri, Yarı ömür, Radyoaktif maddeler ve kullanım alanları, Radyasyon Güvenliği kuralları, Personel Güvenliği Kuralları, Hasta güvenliği kuralları, Toplum Güvenliği kuralları, Çevre Güvenliği kuralları, Radyasyondan Korunma kuralları, , hastaların radyasyondan korunması ve hastane personelinin radyasyondan korunması, çevresel radyasyondan korunma, radyasyondan korunma ve uygulamaları ile ilgili uluslararası kuruluşlar ve yetkililer, TAEK, IAEA, TAEK radyasyon güvenliği yönetmeliği, acil durum planlarının yapılması ve uygulanması konuları öğretilir. |
39 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 133 |
Sanat ve Teknoloji |
Art and Technology |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Geç 20. ve 21. yüzyıllarda yaşam biçimimizi tümüyle değiştiren ya da etkileyen teknolojinin, geçen süreç içerisinde sanatla etkileşimini öğrencilere sanat eserleri üzerinden örneklerle anlatmayı hedefleyen bir derstir. Derste Modern Sanat akımlarının tanıtılmasıyla çağdaş sanat örneklerine geçiş sağlanmaktadır. Görseller ve video'larla zenginleşen derste öğrencilerin müze ve galerilerde yapacakları sergiler üzerinden incelemeleri sağlanarak, raporlarını sunmaları istenmektedir. |
40 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 134 |
Sosyal Medya Çağında Kamu Diplomasisi |
Public Diplomacy in the Social Media Era |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Sosyal medyanın giderek belirleyici hale geldiği günümüzde uluslararası kamuoylarını |
41 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 135 |
Şiir ve İnsan |
Poetry and Human |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Dersin amacı öğrenciye genelde edebiyatın, özelde şiirin temel kavram ve terimlerini, içeriğini ve sınırlarını öğretmektir. Bir sanat dalı olarak edebiyat terminolojisi, edebiyatın geçmişten günümüze serüveni, edebi türlerin zirvesinde yer alan şiirin tarihsel yolculuğunu ve modern dünya edebiyatı içinde günümüz toplumlarındaki yeri, kavrayışı, ve uygulamalarına dair genel bir bakış kazandırılır. |
42 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 136 |
Sinema ve Kadın |
Cinema and Women |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Türk sinemasında yer alan kadın oyuncuların özyaşam öyküleri; dönemleri, filmleri, oyunculukları açısından ele alınarak film analizleri uygulamalı olarak gerçekleştirilir. Seçilen her kadın portresi, kısa bir belgesel film senaryosu haline getirilir böylelikle de, senaryo yazım tekniği ve belgesel film senaryosu ve bu senaryonun görselle buluşturularak belge-video çalışması gerçekleştirmek, dersin amaçları arasında yer almaktadır |
43 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 137 |
Üreme Sağlığı |
Reproductive Health |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Sağlıklı bir nesil sağlıklı beden imajı ve kimliğin kazanımı, gelişimde biyo-psikosoyal sağlığı sürdürmek ile olasıdır. Anne ve çocuk sağlığı düzeylerini yükseltmek, aşırı doğurganlığın olumsuz etkilerini azaltmak ve nüfus artışını ekonomik gelişmemizi engellemeyecek düzeyde tutabilmek amacıyla üreme sağlığı hizmetlerine ağırlık ve öncelik verilmesi önem taşımaktadır. Bu doğrultuda sunulan ders ile öğrencilerin; okul sağlığı, aile sağlığı ve gençlerin üreme sağlığı ve eğitimi hakkında bilgilenmesi ve beceri geliştirmesi amaçlanır. Üreme sağlığı ve hakları, cinsellik ve cinsel sağlık, toplumsal cinsiyet, iletişim ve danışmanlık, enfeksiyon önlenmesi ve kalite konularında bilgi, beceri ve tutum kazanmak dersin ana hedeflerini oluşturur |
44 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 138 |
Sıfır Atık ve Çevre Teknolojileri |
Zero Waste and Environmental Technologies |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Bu dersin amacı çevreye duyarlılığı artırarak çevre kirletici atıkların tüketimini mümkün olan en az düzeye indirilerek doğanın korunmasının öğretilmesi ve çıkan atıkların teknolojik kaynaklar kullanılarak geri dönüşüm yolarının araştırılmasıdır. Ders kapsamında sıfır atık yönetmeliği, çevre yönetimi, atık ayrıştırma yöntemleri ve atık dönüşüm teknolojileri detaylı olarak anlatılacaktır |
45 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 139 |
Uygarlık Tarihi |
History of Civilization |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Bu derste yüzyıllar içinde bir nesilden diğerine aktarılan uygarlık sürecinin temel olguları ve ilerlemeler ele alınacaktır. Eski Ön Asya ve Mısır uygarlıkları ile başlayıp Eski Yunan ve Helen uygarlıkları ve kültürü ile devam edilecektir. Ardından Roma uygarlığı ve Ortaçağ ile devam edilecek, sonra da Ortaçağ’ı sona erdiren Rönesans ve Dinde Reform ile Aydınlanma çağı incelenecektir. Amerikan ve Fransız devrimleri ile Sanayi devrimi ve XX. Yüzyılın alt yapısını oluşturan kavramlar, fikir hareketleri ve ilerlemeler üzerinde durulacaktır. |
46 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 140 |
Verimlilik ve Kalite Yönetimi |
Productivity and Quality Management |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Verimlilik ve Kalite, işletmelerin en önemli ve birbirleriyle yakından ilişkili amaçlarının ve performanslarının göstergesidir. Verimlilik ve kalitenin artırılması her kademede, her birimde ve bölümde yer alan kişilerin katılacağı koordineli stratejiler ve programların uygulanması ile açıkça tanımlanmış iyileştirme hedeflerinin elde edilmesine katkıda bulunur. Ayrıca kurumların geneline yayılmış bir konudur. Verimlilik, kurumların üretim faaliyetlerinde kullanılan süreçlerden ve kaynaklardan tüketicilere, çalışanlara, işverenlere, işletme sahiplerine ve genel olarak topluma değer yaratılması anlamına gelmektedir. Verimliliğin geniş tanımı kalite ile yakın ilişkiyi ortaya koymaktadır. Verimliliğin artırılması, sabit veya daha iyi kalitede çıktıların üretimi amacıyla yüksek kaliteli kaynakların ve süreçlerin kullanımını içermektedir. Artırılmış verimlilik ve yüksek kalite bilinçli, bilerek yapılmış ve yönetilmiş süreç olan verimlilik ve kalite yönetimi sonucu ortaya çıkar. Sürekli bir iyileştirme isteniyorsa, bir verimlilik ve kalite yönetim sistemi mevcut olmalıdır. Verimlilik ve Kalite Yönetim Dersi size bunun nasıl yapılacağını gösterecektir. |
47 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 141 |
İletişim ve Propaganda Çalışmaları |
Communication and Propaganda Studies |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Bu derste İletişim ve Propaganda kavramının temelleri, kamuoyu oluşturmada, kamuoyunu yönlendirmede, propaganda teknikleri, kitle iletişim araçlarının kanaat ve algı oluşturmadaki rolü, taktikleri geçmiş ve güncel örnekler ışığında incelenecektir. |
48 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 142 |
İtibar Yönetimi |
Reputation Management |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Bu derste; itibar yönetiminin şirketler için önemini ve stratejik kurumsal iletişim çalışmalarının itibara etkisini kavratmak amaçlanır. Dersin konuları; CEO?ların itibar yönetimini etkileyen performans alanları, itibar yönetiminin temeli olan; marka imajı, itibar-imaj ilişkisi, sosyal sorumluluk projeleri, kriz yönetimidir. Konular, sektörden örneklerle anlatılacaktır. |
49 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 143 |
Resim |
Painting |
1 |
2 |
0 |
2 |
3 |
Sanat eğitimi öğrenciyi, malzeme bilgisi ile donatarak görme ve şekillendirme yeteneklerini geliştirmektedir. Öğrencilerin sanat alanında eğitilmesini sağlayarak, yaratıcılık ve heyecan gibi her türlü duyguyu pratiğe dönüştürmelerine yardımcı olur. Bu derste; öğrencilerin imgelerini malzemeye uyarlayarak, çizerek, şekillendirerek hayal dünyasını geliştirerek, üniversitenin sanat atölyesinde uygulama imkanı sağlanır.Ders; öğrencilere atölyede sanatsal yeteneklerini geliştirme imkanı sunar. |
50 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 144 |
Bağımlılık Psikolojisi ve Önleme |
Psychology of Addiction and Prevention |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Bu derste, sigara, alkol, madde kullanımının ve diğer davranışsal bağımlılıkların tanımlamaları, bağımlılık kavramı ve koruma yöntemleri hakkında bilgi verilecektir. Bu dersin sonunda öğrencilerin; bağımlılık kavramının tanımlaması ve doğru bilgiye ulaşmaları sağlanacak, sigara alkol, madde ve diğer davranışsal bağımlılıkların yaşam üzerine etkileri hakkında bilgi verilecektir. |
51 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 145 |
Sanatta "Bakış"ın Serüveni |
Adventure of View in Art |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Bu derste, Batı düşüncesi ve sanatında "bakış'ın" serüveni, çağın ruhuna göre biçimlenen perspektif anlayışları ekseninde incelenecektir. Antik Yunan'dan Ortaçağ'a, Rönesans'a ve Modernizm'e perspektif, döneme özgü bir kültür tekniği olarak ele alınacak; |
52 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 146 |
Sanal ve Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarına Giriş |
Introduction to Virtual and Augmented Reality Applicatioans |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Bu derste öğrenciler yükselen bir teknoloji olan sanal ve arttırılmış gerçeklik uygulamaları hakkında; gelişim süreci, teknik özellikleri, eğlence, eğitim, mühendislik, mimari, medya, reklamcılık gibi alanlardaki mevcut uygulamaları ve gelecekte sahip olduğu potansiyele dair kapsamlı bilgi sahibi olurlar. |
53 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 147 |
Diksiyon |
Diction |
1 |
2 |
0 |
2 |
3 |
Dersin amacı; öğrencilerin yaşayan Türkçe'yi kullanarak duygu ve düşünceleri en etkin ve anlaşılır biçimde söze aktarabilmelerini sağlamaktır. |
54 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 148 |
Beden ve Duyu Farkındalığı |
Awareness of Body and Sense |
1 |
2 |
0 |
2 |
3 |
Bedenin ve beden dilinin; anlatımında ses ve konuşma gibi ögelerle uyumlu hale getirilmesi, beden dilinin geliştirilmesi, bireyin ve karakterin fiziksel profilinin incelenmesi üzerinde duran bir derstir. Sahne ve beden dinamikleri üzerine yapılan çalışmalar, bireysel ve grup enerjisi farkındalıklarını geliştirir. |
55 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 149 |
Gönüllülük Çalışmaları |
Selected Issues in Voluntarism |
1 |
2 |
0 |
2 |
3 |
Türkiye’de ve dünyada sivil toplum kuruluşlarının sayısı hızla artmaktadır. Toplumun gelişmesinde ve kalkınmasında STKlar önemli bir yere sahiptir. STKların iş gücü kaynaklarının temeli ise gönüllüler ve gönüllü çalışmalarıdır. |
56 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 150 |
Korku Sineması |
Horror Cinema |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Korku sineması, film kategorileri içinde hem etkileyicilik hem de metaforlar aracılığıyla anlam yaratma söz konusu olduğunda belki de en güçlü türlerden biridir. Herhangi bir sinema türünde ulaşılan algının çok ötesinde global anlamda ses getiren filmler üzerinden sinemanın olanaklarının analiz edilmeye çalışılacağı derste hem daha derinlikli bir sinema algısı tasarlanacak hem de sosyolojik anlamda daha net metaforların gözlemlenebileceği bir bakış açısı kazandırılacaktır. Korku sinemasının kişinin duyularını harekete geçirmenin ötesinde, hem |
57 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 151 |
Antik Çağda Heykel Sanatı |
Sculpture Art in Ancient Age |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Bu derste; öğrencilere heykel sanatının başlangıcı ve gelişimi geniş bir perspektiften anlatılacak olup, dönemin sosyal ve siyasal |
58 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 152 |
Proje Temelli İş Hayatı |
Project Based Business Life |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
“Proje”, Latince kökenli bir sözcüktür; ileriye taşıma anlamına gelir. Yönetim alanında kullanıldığı şekliyle ise, önceden belirlenmiş bir amaca belirli bir sürede ulaşmak için gerekli kaynakları ve faaliyetleri planlama yaparak yürütme ve sonuca ulaştırma anlamına gelir. Proje bir fikir değildir. Fikrin amaç doğrultusunda gerçekleştirilmesidir. Proje, fiziki sermayeyi, insan kaynaklarını ve teknolojiyi etkin kullanarak, sürdürülebilirliği ve uzun dönemli geleceği garanti altına almaya yönelik yatırımlar yapmanın aracıdır. |
59 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 153 |
İnsan Hakları |
Human Rights |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
İnsan hakları kavramını çeşitli yönlerden aydınlatmak; insan haklarına ilk önce etik ilkeler olarak, sonra da hukukun temel öncülleri olarak dikkat çekmek ve bundan çıkarılacak sonuçlardan bazılarını tartışmak |
60 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 154 |
Kariyer Planlaması |
Career Planning |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
- |
61 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 155 |
Yaratıcılık ve Öğrenme |
Creativity and Learning |
1 |
2 |
0 |
2 |
3 |
- |
62 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 158 |
Modern Bilimin Doğuşu ve Gelişimi |
The Birth of Modern Science and its Development |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
- |
63 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 159 |
Fikrî Mülkiyet Hukuku |
Intellectual Properties Law |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
- |
64 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 161 |
Dijital Kültür ve Medya Okuryazarlığı |
Digital Culture and Media Literacy |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
Bu derste; veri enformasyon, bilgi ve bilgelik, sosyal medyada kullanılan iletişim teknolojileri, sanal gerçeklik, artırılmış gerçeklik, metaverse uygulamaları, sosyal medyada oluşturulan görsel ve işitsel diller, sosyal medyada oluşturulan kültür, dijital kültür çözümlemeleri, veri güvenliği, güvenirliği ve blokzincir, sanal eğitim ortamları, sanal yaşam ortamları açıklanacaktır. |
65 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 162 |
Sağlıklı Yaşamda Yoga |
Yoga for Healthy Living |
1 |
2 |
0 |
2 |
3 |
- |
66 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 163 |
Toplumsal Duyarlılık |
Social Awareness |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
- |
67 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 164 |
Küresel Isınma ve İklim Değişikliği |
Global Warming and Climate Change |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
- |
68 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 165 |
Afet Risk Yönetimi |
Disaster Risk Management |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
- |
69 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 167 |
Sistem Düşüncesi |
Systems Thinking |
2 |
1 |
0 |
2 |
3 |
- |
70 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
GED 200 |
Hollywood; Efsanelerin Hazinesi |
Hollywood; Treasure of Legends |
2 |
0 |
0 |
2 |
3 |
- |
71 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
INT 001 |
AKTS İntibak I |
ECTS Adaptation I |
0 |
0 |
0 |
0 |
5 |
- |
72 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
INT 002 |
AKTS İntibak II |
ECTS Adaptation II |
0 |
0 |
0 |
0 |
10 |
- |
73 |
Genel Eğitim Koordinatörlüğü |
INT 003 |
AKTS İntibak III |
ECTS Adaptation III |
0 |
0 |
0 |
0 |
15 |
- |