Okuldayız: Üsküdar Projesi- İlksen Utlu'dan Öğretmenlere Bilinçli Farkındalık Eğitimi Atölyesi | Sokakta Yaşayan ve Çalışan Çocuklar İçin Uygulama ve Araştırma Merkezi (SOYAÇ)
SOKAKTA YAŞAYAN ve ÇALIŞAN ÇOCUKLAR İÇİN UYGULAMA ve ARAŞTIRMA MERKEZİ
Maltepe Üniversitesi / SOYAC

Okuldayız: Üsküdar Projesi- İlksen Utlu'dan Öğretmenlere Bilinçli Farkındalık Eğitimi Atölyesi

Paylaş

Öğretmenler için Bilinçli Farkındalık (Mindfulness) Eğitimi Atölyesi

Yazan: İlksen Utlu, ‘Çocuklar için Farkındalık’ eğitmeni, ‘Üzüntü ile Neşe Gezerler Hep El Ele’ adlı çocuk kitabının yazarı ve Okuldayız: Üsküdar Projesi’nin Öğretmenler için Bilinçli Farkındalık Eğitimi Atölyesi’nin yürütücüsü

 

İçinde bulunduğumuz çağın beraberinde getirdiği hız, yetişkinleri etkilediği gibi çocuklarımızı da etkisi altına alıyor. Aslında özünde an farkındalığını barındıran çocuklarımız yeni dünya şartlarında kaygı ve stres sarmalında anlarından kopuyorlar. Artan stres ve kaygı ve dikkat eksikliği problemi de öğrencilerin öğrenmeye hazır bulunuşluğu üzerinde gözle görülür negatif etkide bulunuyor. Yaşadığımız dünyanın geleceği olan yeni nesiller bilinçli bir farkındalıkla kendisine, çevresine ve diğer canlı/cansız tüm varlıklara karşı duyarlı bireyler olarak yetişmektedirler.

Öğrenciler için sunduğumuz bu hayat becerisi aynı zamanda öğretmenler için de çok destekleyici ve yardımcı bir malzeme içeriyor.

Okuldayız: Üsküdar projesi kapsamında da öğrenciler için sunulan bilinçli farkındalık programını öğretmenlerin kendi sınıf düzenlerine adapte edebilmesine yönelik uygulamalar yapacağız. Öğrencilere sunulan programı birebir öğretmenlere uygulayarak, öğretmenlerin bilinçli farkındalık çalışmalarını deneyimleyerek öğrenmeleri ve kendi sınıflarına adapte edebilmelerini sağlamak hedeflenmektedir.

Yürütülen atölyeler süresince, bilinçli farkındalığa sahip duruş, dinleme, nefes, görme, yeme, beden farkındalığı, duygular, düşünceler konularının yanı sıra insanların iyi oluş halleri üzerinde olumlu bir etkisi olan şefkat, empati, cömertlik, şükran konuları üzerinde de durulacaktır. Bütün başlıklar interaktif paylaşım ve oyunlarla desteklenecektir.

Öğrencilerde dikkat kontrolü, duygu denetimi ve öz-farkındalık becerilerinin gelişmesine katkı sunan bilinçli farkındalık çalışmaları bu atölye dolayısıyla öğretmenlerle paylaşılıyor olacak. Programın öğretmenler tarafından deneyimlenmesi, devamında içselleştirilerek kendi sınıflarına adapte edilebilir hale gelmesi, hem öğretmenler hem de öğrenciler için bir hayat becerisi ve eğitim sürecine destek bir araç niteliğindedir.