Nöroardışık Eğitim Uygulamaları-Bruce Perry,Steve Graner (16 Mart - Haziran 2022) | Sokakta Yaşayan ve Çalışan Çocuklar İçin Uygulama ve Araştırma Merkezi (SOYAÇ)
SOKAKTA YAŞAYAN ve ÇALIŞAN ÇOCUKLAR İÇİN UYGULAMA ve ARAŞTIRMA MERKEZİ
Maltepe Üniversitesi / SOYAC

Nöroardışık Eğitim Uygulamaları-Bruce Perry,Steve Graner (16 Mart - Haziran 2022)

Paylaş

"OKULDAYIZ: OSMANGAZİ" PROJESİ
Üniversite-Toplum-Özel Sektör İşbirliğiyle
Nöroardışık Eğitim Uygulamaları
(16 Mart - Haziran 2022)

Okul temelli toplum çalışmaları özel sektör, toplum, üniversite işbirliğiyle ve nöroardışık eğitim uygulamaları ile Bursa’da gerçekleştirilmiştir.  Doç. Dr. Özden Bademci’nin koordinasyonunda SOYAÇ’ta görevli Kaya Yüksek, İbrahim Eren ve Melike Arslan’ın   kolaylaştırıcılığında gerçekleştirilen projede; lisans ve lisansüstü programlara devam eden 56 üniversite öğrencisi (Psikoloji, Beslenme ve Diyetetik, Çocuk Gelişimi, Felsefi Danışmanlık, İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Beden Psikoterapisi Sertifikalı Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programı) 20 öğretmen, 15 BOSCH BirİZ Sosyal Sorumluluk Kulübü gönüllüsü, 1 uluslararası stajyer öğrenci, 20 öğretim üyesi ve diğer gönüllülerle birlikte 114 kişi görev yapmaktadır. Proje kapsamında Çocuk Travma Akademisinin (https://www.childtrauma.org/) kurucusu ve nörogelişimsel travma alanına yön veren isimlerden çocuk psikiyatristi Prof. Dr. Bruce Perry ve ekibiyle çalışmılmıştır.

Köpek Gibi Büyütülmüş Çocuk, Sana Ne Oldu? gibi kitapların yazarı Prof. Dr. Bruce Perry’nin ihmal ve istismarın çocukların henüz gelişmekte olan beyinlerine etkileri üzerine çalışmaları dünya çapında etki uyandırmıştır. Çocuk Travma Akademisinin kıdemli eğitmeni Steve Graner tarafından istismar mağduru çocukların okulda desteklenmeleri için çocuk gelişimine her yönden duyarlı ve saygılı olmayı ilke edinen Eğitimde Nöroardışık Model (The Neurosequential Model in Education) geliştirilmiştir. Bursa’da okul terkinin yüksek olduğu bir ilkokulda çalışan öğretmenlere eğitimde nöroardışık model eğitimi verilmiştir. Öğretmenler, Beden Psikoterapisi Sertifikalı Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programına devam eden öğrenciler ve BOSCH Birİz Sosyal Sorumluluk Kulübünün gönüllülerince SOYAÇ Modeli eşliğinde desteklenmiştir. Proje kapsamında Üniversitemizin kurucu vakfı İstanbul Marmara Eğitim Vakfı ve Marmara Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü işbirliğiyle aile destek çalışmaları gerçekleştirilmiş, çocuklar sınıf içinde oyun ve felsefe atölyeleri ile desteklenmiştir.

Nöroardışık Eğitim Uygulamaları
Nöroardışık Eğitim Modeli (NEM),   eğitimcilerin öğrencilerinin davranışlarını ve akademik performanslarını anlamalarına yardımcı olmak için geliştirilmiş, insan gelişimi ve işleyişi hakkında nörogelişimsel olarak bilgilendirilmiş, biyolojik gelişimi dikkate alan, ayrıca travma bilgisine dayalı bir eğitim modelidir. Eğitimcilerin nöroardışık gelişimin temel kavramları konusunda bilgilendirilmesi ve bu bilginin öğrenme ilişkilerine nasıl aktarılacağının öğrenilmesi amaçlanmaktadır. NEM belirli bir “müdahale” değildir. NEM, okul personelini beyin gelişimi ve gelişimsel travma hakkında bilgilendirdikten sonra bu bilgiyi öğrencilerle özellikle de olumsuz çocukluk deneyimleri olan öğrencilerle ilişkilerine nasıl uygulayacaklarını öğretmenin bir yoludur.
 

Eğitmen: Steve Graner/ NME Project Director, ChildTrauma Academy