Klinik Psikoloji Eğitiminde Toplum Temelli Uygulamaların Öğrencilerin Bakış Açılarıyla ve Nitel Araştırma Yöntemiyle Ele Alınması: SOYAÇ Örneği (24 Aralık 2021) | Sokakta Yaşayan ve Çalışan Çocuklar İçin Uygulama ve Araştırma Merkezi (SOYAÇ)
SOKAKTA YAŞAYAN ve ÇALIŞAN ÇOCUKLAR İÇİN UYGULAMA ve ARAŞTIRMA MERKEZİ
Maltepe Üniversitesi / SOYAC

Klinik Psikoloji Eğitiminde Toplum Temelli Uygulamaların Öğrencilerin Bakış Açılarıyla ve Nitel Araştırma Yöntemiyle Ele Alınması: SOYAÇ Örneği (24 Aralık 2021)

Paylaş

KLİNİK PSİKOLOJİ EĞİTİMİNDE TOPLUM TEMELLİ UYGULAMALARIN ÖĞRENCİLERİN BAKIŞ AÇILARIYLA VE NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMİYLE ELE ALINMASI: SOYAÇ ÖRNEĞİ

 

"Klinik Psikoloji Eğitiminde Toplum Temelli Uygulamaların Öğrencilerin Bakış Açılarıyla ve Nitel Araştırma Yöntemiyle Ele Alınması: SOYAÇ Örneği" başlıklı seminerde Maltepe Üniversitesi Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programı mezuniyet tezi kapsamında aynı başlıkla hazırlanan çalışmanın sonuçları paylaşılmış ve SOYAÇ gönüllüsü olmak anlamında çıkarımlar tartışılmıştır. Öncelikle SOYAÇ modelinin temelini oluşturan kuramsal arka plan tanıtılmıştır. Ardından üniversite merkezli toplum temelli çalışmaların öğrencilerin çeşitli becerilerine sunduğu katkılar uluslararası literatür ve mevcut nitel araştırmanın bulguları çerçevesinde sunulmuştur. Araştırma sonuçları SOYAÇ gönüllüsü klinik psikoloji öğrencilerinin  mesleki gelişim kapsamında kuram ve uygulamayı birleştirme, sistem yaklaşımı, terapötik ilişki kurma, farklı gruplarla ve disiplinlerarası ekiple çalışma konularında deneyim edindiklerini; kişisel gelişim kapsamında ise öz farkındalık, esneklik ve kişilerarası iletişim becerilerini geliştirdiklerini ifade ettiklerini göstermektedir. Klinik-toplum psikolojisi değerleriyle hayata geçen SOYAÇ projelerinde klinik psikologların toplumun refahını artırmak veya sorunlarını önlemek için sosyal sistemleri geliştirmeye veya sosyal ortamlar oluşturmaya yardımcı oldukları görülmektedir. Öğrenciler sosyal değişime aracılık ettikleri bu roller içerisinde aktif ve deneyimsel öğrenme modelleri çerçevesinde çeşitli mesleki, medeni, akademik, kişisel ve kişilerarası kazanımlar edinmişlerdir.

Seminer Konuşmacısı: Kln. Psk. Ecem Erkol