Duygu Düzenleme Atölyesi | Sokakta Yaşayan ve Çalışan Çocuklar İçin Uygulama ve Araştırma Merkezi (SOYAÇ)
SOKAKTA YAŞAYAN ve ÇALIŞAN ÇOCUKLAR İÇİN UYGULAMA ve ARAŞTIRMA MERKEZİ
Maltepe Üniversitesi / SOYAC

Duygu Düzenleme Atölyesi

Paylaş

Gençler için Gençlerle Projesi kapsamında 2014-2015 akademik yılı boyunca düzenlenecek duygu düzenleme atölyesinin amacı, gençlerin psikolojik gelişimlerinin sağlanması; stresle başa çıkma ve iletişim becerilerinin arttırılması, insan ilişkilerinin iyileştirilmesi, olumsuz duygularını yönetebilme becerilerinin arttırılmasıdır.

Maddi olarak dezavantajlı gruplardan gelmekte olan gençlerin özellikle olumsuz duyguların yönetimi ile ilgili sorunları sıklıkla yaşadıkları psikoloji araştırmaları tarafından gösterilmiştir.

Bu gençler, olumsuz duyguların yönetebilmek için sağlıklı olmayan başa çıkma yolları kullanmaya eğilimli olabilir. Özellikle öfke patlamaları yaşamakta, şiddete maruz kalmakta veya şiddet uygulamakta, alkol veya madde kullanma eğilimi gösterebilmektedir.

Duygu düzenleme atölyesi kapsamında, gençlerin olumsuz duyguları yönetebilmeleri için, duygular hakkında psiko-eğitimden geçmeleri, duygusal farkındalık kazanmaları, duyguların sözel ifadesini öğrenmeleri ve olumsuz duyguları olumlu duygulara çevirebilme becerileri kazanmaları hedeflenmektedir.

Her atölye 1-1.5 saat arası sürecektir. Bir atölye oturumuna 6-8 genç katılacaktır.

KONULAR

  1. Grupla tanışma, ısınma oyunları
  2. Duyguların tanıtılması ve keşfin başlaması
  3. Aile duyguları: Aile üyeleri ve ailedeki değişimler ile ilgili duyguların keşfedilmesi
  4. Şiddet ve istismar: Gençlerin duygularını konuşabilecekleri güvenli bir ortam sunmak, içsel ve dışsal duyguların tanıtılması
  5. Zor duyguların keşfedilmesi, başa çıkma becerilerinin tanıtılması
  6. Güvenlik: Ailede güvende hissetmedikleri anları fark etmeleri ve kendi fiziksel ve ruhsal güvenliklerini sağlamanın işlevsel yollarının keşfedilmesi
  7. Korku: Gençleri korkutan durumların keşfedilmesi, korktuklarında bunu güvendikleri bir yetişkine “söyleyebilme” becerilerinin oluşturulması,
  8. Korku, öfke, üzüntü gibi zor duygularının bedenlerini nasıl etkilediğinin anlatılması ve onların farkındalıklarının arttırılması
  9. Gençlerin güçlü, olumlu özelliklerinin keşfedilmesi, takdir edilmeleri ve öz güvenin güçlendirilmesi
  10. Bağımlılık: Alkol ve maddenin fizyolojik ve psikolojik etkileri
  11. Öfkeyle başa çıkma: Gevşeme ve nefes teknikleri
  12. Hayal kırıklıkları, başarısızlıklar, kayıp: Üzüntü ile başa çıkma
  13. Takdir etmek ve edilmek: “Yeterince iyi” bir ebeveyn olmak
  14. Toplumsal kurallara uymak ve bireysel sınırlar: Otorite figürleri ile ilişkiler
  15. Gelecek hayalleri: Psikolojik ruh sağlığı için “umut” duygusu
  16. Sonlandırma: Önceki seanslarda, kendileri ile ilgili keşfettikleri yeni duygular ve düşüncelerin tartışılması. 16 haftada hayatlarında nelerin değiştiğini ve bunların nasıl hissettirdiğini fark etmelerinin sağlanması.