Güvenli Okul, Güvenli Toplum; Eğitim Sisteminde Roman Çocuklar: SOYAÇ Modeli (7 Temmuz 2022) | Sokakta Yaşayan ve Çalışan Çocuklar İçin Uygulama ve Araştırma Merkezi (SOYAÇ)
SOKAKTA YAŞAYAN ve ÇALIŞAN ÇOCUKLAR İÇİN UYGULAMA ve ARAŞTIRMA MERKEZİ
Maltepe Üniversitesi / SOYAC

Güvenli Okul, Güvenli Toplum; Eğitim Sisteminde Roman Çocuklar: SOYAÇ Modeli (7 Temmuz 2022)

Paylaş

Güvenli Okul, Güvenli Toplum;
Eğitim Sisteminde Roman Çocuklar: SOYAÇ Modeli
2. Oturum
(7 Temmuz 2022)

Güvenli Okul, Güvenli Toplum: Eğitim Sisteminde Roman Çocuklar - SOYAÇ Modeli başlıklı çalışmamızın raporunu paylaşmak üzere ikincisi düzenlenen toplantı Üsküdar Roman Hakları Federasyonu ev sahipliğinde; Maltepe Üniversitesi-SOYAÇ Kurucu Müdürü Doç. Dr. Özden Bademci, İstanbul Bilgi Üniversitesi Çatışma Çözümü Araştırmaları Merkezi (CCR) Müdürü Doç. Dr. Nazan Haydari Pakkan, Güvenli Okul Güvenli Toplum Proje sorumlularından ve Romani Godi Derneği temsilcisi Fatoş Kaytan, Romani Godi Derneği temsilcisi Suzan Vargün, Üsküdar Kaymakamlığı koordinatörü Ercüment Ertopuzlu, Çekmeköy Romanları Derneği Başkanı ve Çekmeköy Kaymakamlığı koordinatörü İsmet Kezlere, Birleşik Romanlar Derneği Başkanı ve Ataşehir Kaymakamlığı koordinatörü Cengiz Kocasoy, İstanbul Romanları Eğitim Kültür Sanat Derneği başkanı Tolga Kocasoy ve başkan yardımcısı Ramazan Kocalı’nın da yer aldığı toplantı; "Erdal Eren Kültür Merkezi"nde gerçekleştirildi.

İstanbul Bilgi Üniversitesi Çatışma Çözümü Araştırmaları Merkezi (CCR), SOYAÇ (Maltape Sokakta Yaşayan Çocuklar için Uygulama ve Araştırma Merkezi) ve Romani Godi ortaklığında İsviçre Başkonsolosluğu desteğiyle yürütülen proje, yöntemsel olarak SOYAÇ'ın son dört yıldır Üsküdar ve Nişantepe bölgelerinde Roman öğrencilerin yoğunlukta olduğu okullarda yürüttüğü "okul temelli toplum çalışmalarına" ve üniversite eğitimlerine devam eden Roman genç kadınlar ile yaptığımız derinlemesine görüşmelere dayanmaktadır.

Roman toplulukları ile yürütülen çalışmalardan yola çıkarak güven duygusunun geliştirilmesinde ve erken okul terkinin önlenmesinde güvenli, katılımcı ve destekleyici öğretmen yaklaşımının ve okul ortamının önemi ele alınmıştır.

Galeri: