SOKAKTA YAŞAYAN ve ÇALIŞAN ÇOCUKLAR İÇİN UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Meta Author

SOYAÇ Londra’da

Share

Maltepe Üniversitesi Sokakta Yaşayan ve Çalışan Çocuklar Merkezinin (SOYAÇ) “Çocuklarla Birlikte Projesi” kapsamında; İngiltere’deki Çağdaş Türkler tarafından Londra’da 20-23 Nisan 2014 tarihlerinde, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı çerçevesinde SOYAÇ yararına bir dizi etkinlik düzenlenmiştir. İngiltere’deki tüm Türk ve İngiliz kurum ve kuruluşların davet edilmiş olduğu ve 3 gün süren etkinlikler arasında SOYAÇ’ın “Benim İstanbul’um” Fotoğraf Sergisi de yer almıştır.


23 Nisan etkinlikleri kapsamında, sokakta yaşayan çocuklar yararına geçtiğimiz Pazar günü Londra Kıbrıs Türk Toplum Merkezi’nde “Benim İstanbul’um” adı altında bir sergi gerçekleşti.

SOYAÇ’ın 2010-2011 yılından bu yana yürüttüğü “Çocuklarla Birlikte Projesi” kapsamında; İngiltere’deki Çağdaş Türkler grubu tarafından Londra’da 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı çerçevesinde SOYAÇ yararına bir dizi etkinlik düzenlenmiştir.

İngiltere’deki yerli ve Türk resmi kurumlar başta olmak üzere ilgili tüm  kurumların davet edilmiş olduğu ve 3 gün süren etkinlikler 20-23 Nisan 2014 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Etkinliklerin arasında SOYAÇ’ın British Community Council ile hayata geçirmiş olduğu “Benim İstanbul’um” Fotoğraf Sergisi de yer almıştır.

Maltepe Üniversitesi Sokakta Yaşayan ve Çalışan Çocuklar için Uygulama ve Araştırma Merkezi (SOYAÇ) 2010 yılından bu yana Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İstanbul İl Müdürlüğü işbirliği ile “Çocuklarla Birlikte” Projesini yürütmektedir.

Maltepe Üniversitesi Sokakta Yaşayan ve Çalışan Çocuklar için Uygulama ve Araştırma Merkezi’nin (SOYAÇ) alanda faaliyet gösteren kurumlarla yürüttüğü hizmet modeli, çocuklara rehabilitasyon sürecinde destek olabilmek amaçlı ve yapılan çalışmalar sayesinde çocuğun yüksek yararı gözetilerek yaşam koşullarının iyileştirilebilmesine yönelik bir uygulamadır.

2011-2012 Akademik yılından bu yana çalışmalar Maltepe Üniversitesi’nde devam etmektedir. Haftanın bir günü üniversiteye gelen çocuklar ilgi ve yeteneklerine okuma-yazma atölyesinden felsefeye çok çeşitli atölye çalışmalarına katılmaktadırlar.

Sokak yaşantısı olan çocukların topluma kazandırılmaları için yürütülen uygulamaların çocuğun iyi olma halini gerçekleştirme yolunda farklı düzeylerdeki kurum ve kuruluşlarla işbirliği içerisinde gerçekleştirilmesine gerek bulunmaktadır.