Maltepe Üniversitesi ÖÖUAM Kuruluşu
Mart 2020 tarihinde Türkiye dünyada devam eden küresel salgın dönemine hızlı bir şekilde giriş yaptı, bu girişle birlikte ülkede tüm dengeler değişmeye başladı. Karmaşık ve dinamik bir sistem içinde yaşamla mücadele de farklı bir boyut kazandı. Bu mücadelenin en önemli bileşenlerinden biri de eğitimdi. Dijital dönüşüm sürecinde öğrenme ve öğretme yaklaşımlarını yeniden düşünmek, farklı açılardan bakmak, 21. Yüzyıl öğrenenlerin ihtiyaçları doğrultusunda şekillendirmek ve küresel salgın döneminde öğrenenlere yeni kapılar açmak gerekliliği gün yüzüne çıktı. Maltepe Üniversitesinin küresel salgın döneminde dijital bir kampüs hayalini gerçekleştirmek adına yaptığı en önemli girişimlerden biri Öğrenme ve Öğretme Uygulama ve Araştırma Merkezini hayata geçirme fikri oldu. Kasım 2020’de başlayan bu fikrin resmi gazetede yönetmeliğinin yayımlanması ile 14 Mart 2021 tarihinden itibaren resmi olarak çalışmalarını yürütmeye başladı.
Maltepe Üniversitesi “Düşüncede Özgür, Eğitimde Çağdaş, Bilimde Evrensel" yaklaşımını benimseyerek bir dünya üniversitesi olma yolunda ilerlerken, Öğrenme ve Öğretme Uygulama ve Araştırma Merkezi, bu vizyona katkı sağlamak amacıyla kurulmuş, dijital dönüşüm sürecinde öğrenme ve öğretme faaliyetlerinin etkili, üretken ve sistemli bir şekilde yürütülmesine öncülük eden bir merkezdir.
ÖÖUAM öğretim üyeleri, önlisans-lisans-lisanstüstü düzeyde öğrenciler, idari personel ve dış paydaşlarla işbirliği içinde çalışarak, öğrenme-öğretme ve kişisel gelişime destek olmayı hedeflemektedir. Üniversiteye yeni başlayan öğrencilere, öğretim elemanlarına, idari personele yönelik uyum programları düzenlemek, farklı düzeylerde öğrenim gören öğrencilerin öğrenme faaliyetlerinin dışında gelişimlerine destek olmak adına programlar düzenlemek ve yürütmek, öğretim elemanlarının öğretim sürecini çağın gerektirdiği düzeyde zenginleştirmesine, farklılaştırmasına destek olacak programlar tasarlamak ve hayata geçirmek noktasında katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Öğrenme- öğretme faaliyetlerinin ötesinde araştırma ve geliştirme bağlamında ulusal ve uluslararası düzeyde geleceğin öğrenme-öğretme yaklaşımlarının nabzını tutan konularda bilimsel araştırmalar yürütmek ve sonuçlarını tüm paydaşlarıyla paylaşmayı da hedeflemektedir.