SAAT/GÜN |
1. GÜN 16.10.25 |
SAAT/GÜN |
2.GÜN 17.10.25 |
SAAT/GÜN |
3.GÜN 18.10.25 |
|
1. Ders 09:00 - 09:45 |
DERS ADI: Açılış ve Tanışma |
09:00 - 09:45 |
DERS ADI: Üretken Yapay Zeka-1 |
09:00 - 09:45 |
DERS ADI: Harmanlanmış Ortamlarda Aktif Öğrenme |
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Hasret Nuhoğlu |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Asaf Varol |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Hakan Cengiz Aydın |
||||
DERS KONUSU: Etkinliklerin Tanıtımı- Katılımcılarla Tanışma |
DERS KONUSU: Üretken yapay zekanın temel Kavramlar ve tarihçesi |
DERS KONUSU: Harmanlanmış ders tasarımı oluşturma, etkinlikler ve ölçme-değerlendirme araçları geliştirme |
||||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Eğitim boyunca yapılacak etkinlikler tanıtılır ve katılımcılarla tanışılır. Etkinlik boyunca kullanılacak olan blackboard sisteminin nasıl kullanılacağı anlatılılır. Dersin sonunda blackboard ortamında “Bu etkinlikte ne öğrenmek istiyorum?” sorusunu yanıtlamaları istenir ve bu soruların eğitim boyunca eğitimciler tarafından yanıtlanacağı belirtilir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Hedef: Aktif öğrenme aracı olarak üretken üretken yapay zekanın özelliklerini açıklayabilme, Öğrenme-Öğretme Süreçleri: Katılımcılara üretken yapay zekâ nedir? sorusu yöneltilerek beyin fırtınası yapmaları sağlanır. Blackboard ileti bölümün tek kelimeden oluşacak ifadeler yazmalarını istenir, yanıtlar hızlıca tüm katılımcılarla gözden geçirilir. Yapay zekanın temel ilkeleri ve tarihsel gelişimi, model türleri ve algoritmalar, uygulama alanları hakkında genel bilgiler verilerek, sunuş yoluyla öğretim yoluyla derse devam edilir. Öğrencilerden yapay zeka ile ilgili sunulan bilgilerden yola çıkarak kendilerinin bir öğretmen adayı olarak yapay zekayı aktif öğrenmeyi gerçekleştirme için kullanabilecekleri örnekleri blackboard ortamında açılan tartışma sayfasına yazmaları istenir. Bir sonraki ders değerlendirmelerin yapılacağı bilgisi verilir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Hedef: Harmanlanmış öğrenmeyi aktif öğrenme destekleyecek şekilde kendi derslerine uyarlayabilme Öğrenme-Öğretme Süreçleri: Harmanlanmış öğrenmenin tanımı, sınırlılık ve üstünlükleri, kullanım alanları, farklı bağlamlara uygun doğru harmanlama alternatifleri, harmanlanmış öğrenmeye yönelik ders tasarlama konularında kısa bir sunum gerçekleştirilecek ve örnekler sunulacaktır. Sonrasında katılımcılar kendi deneyimlerini ve değerlendirmelerini blackboard ortamında sesli, görüntülü veya yazılı olarak paylaşacaklardır. Değerlendirme: Eğitim hedefine yönelik kapalı ve açık uçlu sorulardan oluşan bir değerlendirme anketi blackboard ortamında çevrimiçi olarak uygulanacaktır. Katılımcıların kendi cevapları ve doğru yanıtlar anında blackboard sistemine yanısıtılarak, katılımcıların kendilerini değerlendirmeleri sağlanacaktır. |
||||
2.Ders 10:00 -10:45 |
DERS ADI: Dijital dönüşüm sürecinde Aktif öğrenme Yaklaşımı |
10:00 -10:45 |
DERS ADI: Üretken Yapay Zeka-2 |
10:00 -10:45 |
DERS ADI: HyFlex (Üst Düzey Esnek) ile Aktif Öğrenme Derslerini Tasarımlamak |
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğrt. Üyesi Sevim Aşiroğlu |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Asaf Varol |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Hakan Cengiz Aydın |
||||
DERS KONUSU: Dijital dönüşüm sürecinde Aktif öğrenme Yaklaşımına yönelik kuramsal bilgiler |
DERS KONUSU: Yapay zekanın uygulama alanları, teknik zorlukları ve geleceği |
DERS KONUSU: Bir derse ait öğrenme sürecinin (zaman, mekan, plan anlamında), amaçlarının, materyallerinin, ölçme-değerlendirme araçlarının bireysel gereksinimler ve talepler doğrultusunda esnek yapıda sunulmasını içeren HyFlex hakkında bilgiler |
||||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Hedef: Dijitalleşmenin aktif öğrenme ile ilişkisini eleştirel bir bakış açısıyla analiz edebilme
Öğrenme-Öğretme Süreçleri: Öğretim stratejisi/yöntemi/tekniği olarak sunuş yoluyla öğretim, anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası kullanılır. Dijital dönüşüm sürecince aktif öğrenme yaklaşımı ile ilgili bilgiler verilip, tartışılır. Materyal olarak menti.com web uygulaması, blackboard anket uygulaması kullanılır.“Aktif öğrenme sizin için ne ifade ediyor?” sorusuna da Menti.com kullanılarak katılımcılar tek kelimelik veya kısa cümlelerle cevap vermeleri istenir. Bu cevaplar anında ekranda görünür ve genel olarak bu sorunun katılımcılarca nasıl cevaplandığı ile, aktif öğrenme yaklaşımının genel özellikleri karşılaştırılarak gerekli düzeltmeler yapılır. Dijital dönüşüm sürecinde aktif öğrenme uygulamalarıyla ilgili teorik bilgiler derinleştirilerek sunulur ( Flipped Classroom modeli, dijital araçların kullanımı vb). Değerlendirme: Dijital dönüşüm sürecinde aktif öğrenmeyi öğretmen adayı olarak siz nasıl sağlarsınız? sorusuyla ilgili akıllarında kalan en önemli bilgiyi ve soruyu blackboard anket uygulamasına yazmaları istenerek dersin değerlendirmesi yapılacaktır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Değerlendirme: Öğrencilerin bir önceki ders blackboardda acılan tartışma sayfasında vermiş oldukları kısa örneklere geri bildirimlerde bulunulur. Yapay zekanın uygulama alanları, etik ve sosyal etkileri, teknik zorluklar ve geleceği ile ilgili genel bilgiler verilir. “Aktif öğrenme açısından üretken yapay zekadan nasıl etkili yararlanılabilir?” sorusu blackboardda açılan açık uçlu test aracılığıyla katılımcılar tarafından yanıtlanır. Yanıtlara geri bildirimler verilerek dersin değerlendirilmesi gerçekleştirilir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Hedef: Hyflex öğrenme modelini aktif öğrenme destekleyecek şekilde kendi derslerine uyarlayabilme. Öğrenme-Öğretme Süreçleri: HyFlex öğrenmenin tanımı, sınırlılık ve üstünlükleri, kullanım alanlarına yönelik kısa bir sunum gerçekleştirilecek ve örnekler sunulacaktır. Katılımcılara blackboarda çevrimiçi dosya olarak ders planları verilir. Katılımcıların bireysel olarak ders planlarından birisini seçerek, bu planı HyFlex öğrenmeye göre yeniden tasarımlamaları istenir. Değerlendirme: Katılımcıların hazırlayacakları yeni ders tasarımları katılımcı başarısının ölçülmesinde kullanılacaktır. Katılımacılar ders tasarımlarını blackboardda yer alan dijital sergide paylaşacaklardır. Değerlendirmelerin etkinliğin “Öğrenci Çalışmalarının Değerlendirmesi” saatinde gerçekleştirileceği belirtilecektir.
|
||||
3.Ders 11:00 -11:45 |
DERS ADI: Aktif öğrenmede paylaşımlı üstbilişsel etkinliklerin işlevselliği-1 |
11:00 -11:45 |
DERS ADI: Dijital Dönüşüm Sürecinde Aktif Öğrenme Uygulamaları-1 |
11:00 -11:45 |
DERS ADI: Dijital dönüşüm sürecinde rehberlik ve psikolojik danışmanlık-1 |
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof .Dr. Yelkin Diker Coşkun |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Hasret Nuhoğlu |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğrt. Üyesi Betül Tanacıoğlu Aydın |
||||
DERS KONUSU: Öğrenenlerin bilişsel etkinliğinin önemi |
DERS KONUSU: Dijital dönüşüm sürecinde aktif öğrenme uygulama araçları |
DERS KONUSU: Psikolojik danışmanlık ve rehberlik alanındaki dijital dönüşümün aktif öğrenme açısından önemi |
||||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Hedef: Dijital dönüşüm sürecinde aktif öğrenme ortamlarının işlevselliğini sağlamada öğrenenlerin bilişsel etkinliğinin önemini farkedebilme Öğrenme-Öğretme Süreçleri: Öğretim stratejisi/yöntemi/tekniği olarak sunuş yoluyla öğretim, anlatım, soru-cevap, tartışma kullanılır. Tartışma, Günümüzde yapay zeka destekli öğrenme ortamlarının işlevselliğini belirleyen en önemli unsurlardan birisi öğrenenlerin bilişsel etkinliğini sağlamaktır. Bu görüş üzerinde katılımcıların blackboard ortamında sesli/görüntülü tartışması yapılır. Değerlendirme: “Dijital dönüşümün yaşandığı günümüzde üstbilişsel etkinliği sağlama yollarının nelerdir?” sorularak dersin değerlendirilmesi katılımcıların blackboard ortamında canlı ileti aracılığıyla yanıt vermesi yoluyla gerçekleştirilecektir.
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Hedef: Dijital dönüşüm sürecinde aktif öğrenme uygulama araçlarını örneklerle açıklayabilme Öğrenme-Öğretme Süreçleri: Etkinlik, dijital araçların (Kahoot, Padlet, Mentimeter, Conceptboard,,,) tanıtımı ve kullanımıyla başlayacak, ardından gruplar halinde bir ders tasarlama çalışmasıyla devam ederler. Blackboard ortamında sesli/görüntülü olarak katılım sağlarlar. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Hedef: Öğrencilerin akademik ve kişisel gelişimlerinin dijital ortamda desteklenebilmesinin aktif öğrenme açısından önemini farkedebilme. Öğrenme-Öğretme Süreçleri: Eğitim yöntemi olarak, anlatım, tartışma, örnek olay inceleme kullanılacaktır. Verilen örnek olayları incelemeleri ve örnek olaydaki öğrenci açısından nasıl çalışmalar yapılacağı ile ilgili blackboard ortamında sesli/görüntülü/canlı ileti yazma yollarıyla tartışılacaktır. Öğrencilerin akademik ve kişisel gelişimlerinin dijital ortamda desteklenebilmesinin aktif öğrenmenin gerçekleşmesi açısından değerlendirmeleri sağlanır.
|
||||
ÖĞLE ARASI |
||||||
|
DERS ADI: Aktif öğrenmede paylaşımlı üst bilişsel etkinliklerin işlevselliği-2 |
14:00 -14:45 |
DERS ADI: Dijital Dönüşüm Sürecinde Aktif Öğrenme Uygulamaları-2 |
14:00 -14:45 |
DERS ADI: Dijital dönüşüm sürecinde rehberlik ve psikolojik danışmanlık-2 |
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof .Dr. Yelkin Diker Coşkun |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Hasret Nuhoğlu |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğrt. Üyesi Betül Tanacıoğlu Aydın |
||||
DERS KONUSU: Paylaşımlı üst bilişsel etkinliklerin öğrenmedeki etkisi ve dijital dönüşüm sürecinde kullanımı |
DERS KONUSU: Dijital dönüşüm sürecinde aktif öğrenme uygulama örneklerinin paylaşılması |
DERS KONUSU: Dijital dönüşüm sürecinde bireyi tanıma ve bireyin aktif öğrenmesi |
||||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Hedef: Aktif öğrenmede paylaşımlı üst bilişsel etkinliklerin öğrenmeye etkisini farkedebilme Öğrenme-Öğretme Süreçleri: Sınıf ortamında yürütülen çalışmalarda paylaşımlı üst bilişsel etkinliklerin öğrenmede etkili olduğunu ortaya koyan araştırmalar bulunmaktadır. Bu araştırma bulgularından ve dijital dönüşümün etkinliğini sağlamada nasıl kullanılabileceği sunulur Öğrencilerin araştırma bulgularından yola çıkarak kendi öğrenme süreçleri ile ilgili örnekler vermeleri istenir. Değerlendirme: Dijital dönüşüm sürecinde öğrencilerinizin bilişsel etkinliği attırmak için sizler neler önerirsiniz? Sorusu ile değerlendirme yapılacaktır. Katılımcıların blackboard ortamında yanıtlanmaları istenecektir, Tüm yanıtlar tamamlandığında eğitmen tarafından gerekli dönütler verilecektir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Hedef: Dijital araçları kullanarak aktif öğrenmeye yönelik uygulama önerileri geliştirebilme Öğrenme-Öğretme Süreçleri: Örnek uygulamalar ile ilgili Mentimeter kullanılarak katılımcıların fikirlerini toplamak için bir tartışma ortamı oluşturulur ve beyin fırtınası ile örneklere yönelik yeni fikirlerini paylaşırlar. Değerlendirme: Öğrencilerin paylaştıkları fikirlerin listesi ekranda yansıtılarak, aktif öğrenmeyi etkili kullanma açısından eğitimci tarafından değerlendirilerek, geri bildirim yapılır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Hedef: Dijital dönüşüm sürecinde aktif öğrenme ortamlarında rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetlerine yönelik yaratıcı uygulamalar geliştirebilme Öğrenme-Öğretme Süreçleri:Bireyi tanıma ve bireye rehberlik etmeye dönük hizmetlerinin yıllardır yüz yüze devam ettiği bir bağlamdan, danışman ve danışanın çevrimiçi bir araya geldiği bir sürece evrildiği vurgulanıp, bu durumun avantajları dezavantajları, etik meseleleri tartışılacaktır. Katılımcıların blackboard ortamında sesli/görüntülü/canlı ileti yazma yollarıyla tartışmaya katılmaları sağlanacaktır. Değerlendirme: Dijital dönüşüm sürecinde aktif öğrenme ortamlarında rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetlerine yönelik yaratıcı uygulamalar geliştirebilme konusunda neler öğrendikleri ile ilgili kısa soru anketini blackboard ortamında doldurmaları istenerek ders değerlendirilecektir. Öğrenci cevapları ve doğru yanıtlar blakboardda anında yayınlanacaktır. |
||||
|
DERS ADI: Dijital Çağda Öğrenmeyi Öğrenme-1 |
15:00 -15:45 |
DERS ADI: Dijital dönüşüm sürecinde yaratıcı öğrenme ortamları |
15:00 -15:45 |
DERS ADI: Öğrenci Çalışmalarının Değerlendirilmesi |
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Gökçe Güvercin-Seçkin
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr.Gör. Diğdem Enerem |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğrt. Üyesi Sevim Aşiroğlu |
||||
DERS KONUSU: Dijital çağda öğrenmeyi öğrenme becerileri-1 |
DERS KONUSU: Dijital dönüşüm sürecinde yaratıcı öğrenme ortamları |
DERS KONUSU: Eğitim etkinliğine yönelik öğrenci çalışmalarının sergilenmesi ve değerlendirilmesi
|
||||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Hedef: Dijital dönüşüm sürecinde öğrenmeyi öğrenme becerilerini geliştirme yollarını kavrayabilme" şeklinde değiştirilmesi gerekiyor Öğrenme-Öğretme Süreçleri: "Dijital araçlar ve kaynaklar öğrenmenizi nasıl etkiliyor?" sorusuna kısa birer cümleyle yanıt vermeleri istenerek derse başlanır (Menti kullanılacaktır). Etkinlik 1. Kendi Öğrenme Stilinizi Keşfedin: Ücretsiz çevrimiçi bir online öğrenme stili testi olan VARK modeli ile QR paylaşılır, Sonuçlar sınıfla paylaşılır, her öğrenme stiline uygun bir dijital araç önerisi önerilir ve tanıtılır. Etkinlik 2. Dijital Planlama ve Zaman Yönetimi: Google Calendar veya Trello ile katılımcılar bir hafta içindeki akademik hedeflerini planlar. Her katılımcı, bir proje için Trello’da “To-Do, Doing, Done” sütunlarını kullanarak görevlerini oluşturur. Bir sonraki ders etkinliklere ve sonrasında değerlendirmeye geçileceği belirtilir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Hedef: Dijital dönüşüm sürecinde yaratıcı öğrenme ortamlarını açıklayabilme. Öğrenme-Öğretme Süreçleri: “Dijital dönüşüm sürecinde hangi öğrenme ortamlarından yaralanıyorsunuz?” sorusunu menti ile paylaşmaları istenir. Dersin sonunda aynı sorunun benzerini yanıtlayacakları belirtilir. Dijital dönüşüm sürecinde öğretmen adaylarının aktif öğrenen konumundan, öğreten ve öğrenen öğretmen konumuna geçişinde, öğrenme materyallerinin öğrenme stillerine uygun kullanımı, esneklik ve yaratıcı öğrenme ortamlarının oluşturulması üzerinde durulur. Değerlendirme: “Derste anlatılan öğrenme ortamları ile ilgili aklınızda neler kaldı?” sorusunu menti ile paylaşmaları istenir. Dersin başında katılımcılara yöneltilen bir önceki soruya verdikleri yanıtlarla, bu soruya verdikleri yanıtların karşılaştırılması ekrana yansıtılarak değerlendirme gerçekleştirilir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Etkinlik boyunca öğrencilerin ders içeriklerine yönelik oluşturdukları öğrenme ürünleri dijital olarak blackboard ortamında sergilenecektir. Bu sergiyle ilgili değerlendirme sonucu öğrencilerle paylaşılacaktır. |
||||
6.ders 15:00 -15:45 Ders Saati: 1 |
|
16:00 -16:45 |
DERS ADI: Dijital Dönüşüm Öğrenme Biçimlerimizi Nasıl Değiştirecek?
|
16:00 -16:45 |
DERS ADI: Etkinliğin Değerlendirmesi |
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Gökçe Güvercin-Seçkin |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr.Gör. Diğdem Enerem |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğrt. Üyesi Sevim Aşiroğlu |
||||
DERS KONUSU: Kendi öğrenme süreçlerini etkin bir şekilde yönetme |
DERS KONUSU: Dijital dönüşümün öğrenme deneyimlerimizi nasıl etkilediğinden yola çıkılarak öğrenme biçimlerimiz üzerine interaktif bilgi paylaşımının yapılması. |
DERS KONUSU: Çevrimiçi değerlendirme |
||||
Etkinlik 3. Dijital Dikkat Dağınıklığını Yönetme: Focus To-Do ve Forest uygulamaları ve , pomodoro tekniği tanıtılır. Katılımcılar bir “odaklanma süresi” başlatarak, odaklanmaları gereken bir aktivitive verilir ve bu süreçte dikkat dağıtıcıları kaydeder. "Bugün öğrendiğiniz bir stratejiyle yarın neyi farklı yapacaksınız?" sorusu menti ile paylaşılarak üzerine birlikte tartışılır. Değerlendirme: Ön Test (Menti ile Oturum Başında): Dijital araçlar öğrenmenizi nasıl etkiliyor? (Açık uçlu) Hangi dijital araçları zaman yönetimi için kullanıyorsunuz? (Seçmeli) Son Test (Menti ile Oturum Sonunda): Bugün öğrendiğiniz bir stratejiyle yarın neyi farklı yapacaksınız? Hangi yeni dijital araçları kullanmayı planlıyorsunuz? Katılımcıların kendi öğrenme süreçlerini nasıl geliştirdiklerini öz değerlendirmeyle açıklamaları istenir: Hangi dijital planlama stratejisini kullandınız ve nasıl bir fayda sağladı? Dikkat dağınıklığını azaltmak için hangi tekniği kullandınız? Gelecekte hangi stratejiyi daha fazla kullanmayı planlıyorsunuz?
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Hedef: Dijital dönüşümün öğrenme biçimleri üzerindeki etkisini farkedebilme Öğrenme-Öğretme Süreçleri: Dijital dönüşüm sürecinde öğrenme ve öğretim ortamlarının değişmesi, dijital dünyanın sunduğu olumlu ve olumsuz etkilerin öğrenme biçimlerimizi nasıl değiştirebileceği üzerinde interaktif bir tartışma ortamı oluşturulacaktır Değerlendirme: Katılımcılara kısa yanıtlı ve çoktan seçmeli sorulardan oluşan bir değerlendirme anketi de blackboard ortamında çevrimiçi olarak uygulanacaktır. Katılımcıların kendi cevapları ve doğru yanıtlar anında blackboard sistemine yanısıtılarak, katılımcıların kendilerini değerlendirmeleri sağlanacaktır.
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Etkinlik boyunca verilen tüm derslerle ilgili çoktan seçmeli bir test blackboard ortamında uygulanacaktır. Tüm katılımcıların genel değerlendirilmesi yapıldıktan sonra, soruların yanıtları paylaşılacaktır. Farklı soru sormak isteyenlerin soruları canlı olarak yanıtlanacaktır. |
||||
Toplam Ders Sayısı=6 |
Toplam Ders Sayısı=6 |
Toplam Ders Sayısı=6 |