Bu etkinliğin amacı, Eğitim Fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarıyla dijital dönüşüm sürecinde aktif öğrenmeyi ele alarak, öğretmen adaylarının bu konuda genel bilgiler edinmelerini sağlamak ve öğretmen adaylarına dijital dönüşüm sürecinde aktif öğrenmenin önemi konusunda farkındalık kazandırmaktır. Dijital dönüşüm sürecinde aktif öğrenmenin önemi konusunda farkındalığı olan Eğitim Fakültesi öğretmen adayları, geleceğin öğretmenleri olarak teknolojiyi eğitim programlarına entegre etme ve derslerde uygulamaya karşı istekli olacaktır. Ayrıca, Eğitim Fakültesi lisans öğrencileri, öğretmenlik meslek hayatları boyunca öğrencilerinin dijital araçlarla aktif öğrenmelerine rehberlik etmede mesleki açıdan kendilerini geliştirmeye açık olacaktır. Eğitim fakültesi öğrencileri, henüz lisans öğrenimi görmekteyken hızla gelişmekte olan dijital teknolojilerin aktif öğrenme aracı olarak kullanılmasında farkındalığa sahip olursa, dijital dönüşüme uyum sağlayan etkili öğretmenler olabilirler.
Etkinlikte katılımcı Eğitim Fakültesi öğretmen adaylarına yönelik öğrenme hedefleri şunlardır:
- Dijitalleşmenin aktif öğrenme ile ilişkisini eleştirel bir bakış açısıyla analiz edebilme,
- Dijital dönüşüm sürecinde aktif öğrenme ortamlarının işlevselliğini sağlamada öğrenenlerin bilişsel etkinliğinin önemini farkedebilme,
- Aktif öğrenmede paylaşımlı üst bilişsel etkinliklerin öğrenmeye etkisini farkedebilme,
- Dijital dönüşüm sürecinde öğrenmeyi öğrenme becerilerini geliştirme yollarını kavrayabilme,
- Aktif öğrenme aracı olarak üretken yapay zekanın özelliklerini açıklayabilme
- Dijital dönüşüm sürecinde aktif öğrenme uygulama araçlarını örneklerle açıklayabilme,
- Dijital araçları kullanarak aktif öğrenmeye yönelik uygulama önerileri geliştirebilme,
- Dijital dönüşüm sürecinde yaratıcı öğrenme ortamlarını açıklayabilme,
- Dijital dönüşümün öğrenme biçimleri üzerindeki etkisini farkedebilme,
- Harmanlanmış öğrenmeyi aktif öğrenme destekleyecek şekilde kendi derslerine uyarlayabilme,
- Hyflex öğrenme modelini aktif öğrenme destekleyecek şekilde kendi derslerine uyarlayabilme,
- Öğrencilerin akademik ve kişisel gelişimlerinin dijital ortamda desteklenebilmesinin aktif öğrenme açısından önemini farkedebilme,
- Dijital dönüşüm sürecinde aktif öğrenme ortamlarında rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetlerine yönelik yaratıcı uygulamalar geliştirebilme.