2023 YKS MERKEZİ YERLEŞTİRME KAYIT İŞLEMLERİ

2023 YKS EK YERLEŞTİRME KAYIT İŞLEMLERİ

Paylaş

2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılında, Üniversitemize 2023 YKS Ek Yerleştirmeleri sonucunda kayıt hakkı kazanan adaylar, 27-29 Eylül 2023 tarihleri arasında e-devlet üzerinden elektronik kayıt (e-kayıt) yöntemiyle 

veya; 

herhangi bir nedenden dolayı elektronik kayıt (e-kayıt) yaptıramayan adaylar, Üniversiteye gelerek 27 Eylül-03 Ekim 2023 tarihleri ve 09:00-17:00 saatleri arasında şahsen kesin kayıtlarını yaptırabilirler.

Kayıt işlemlerinin başlatılması için ilk olarak, Ön Kayıt Bilgi Formu’nu  tam ve doğru olarak doldurmanız gerekmektedir.

Ön Kayıt Bilgi Formu’nu için tıklayınız. ( ZORUNLUDUR. )

Elektronik kayıt (e-kayıt) yaptıran öğrencilerimizin ayrıca Üniversitemize gelmeleri ve/veya belge getirmelerine gerek yoktur.  Yerleşen adaylar e-devlet şifreleri ile https://www.turkiye.gov.tr adresine giriş yaparak Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı bölümünden kayıt işlemleri yapabileceklerdir.

Kılavuzlarda yer alan yükseköğretim programlarında aynı anda örgün iki ön lisans veya iki lisans programına kayıt yaptırılamayacağına ve eğitime devam edilemeyeceğine ilişkin Yükseköğretim Genel Kurul kararı uyarınca, durumları bu açıklamaya uyan adaylar halen kayıtlı oldukları yükseköğretim kurumundan ilişiklerini kesmedikleri takdirde yeni yerleştirildikleri yükseköğretim programına kayıt yaptıramazlar. Söz konusu kararlar öğrencilerin YKS tercih ve yerleştirmelerinde herhangi bir programa yerleştirilmesine engel değildir.

Bir yükseköğretim programına kayıt hakkı kazanan ancak ortaöğretim kurumlarında, ön lisans programında veya lisans programlarında mezun aşamasında olup staj, bütünleme veya tek ders sınavına girecek adayların da belirlenen tarihlerde yükseköğretim kurumlarına geçici kayıtları yapılacaktır. Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini 29 Aralık 2023 tarihine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde

ve;

Açık Öğretim Liseleri öğrencilerinden, bir yükseköğretim kurumuna yerleşen adayların ise, mezun olduklarına ilişkin belgelerini 31 Ocak 2024 tarihine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde,

asıl kayıtları yapılacaktır.

 Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgelemeyenlerin geçici kayıtları silinecek ve bu durumda olup belirlenen tarihlerde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların kayıtları yapılmayacaktır.

ÜCRETLER

Kayıt işlemlerinin tamamlanabilmesi için, adayların kayda gelmeden önce ödemekle yükümlü oldukları ücretlerin tamamını ödemeleri gerekir. Ödeme işlemi tamamlanmayan adayların Üniversiteye kayıtları yapılamaz.

  • 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı ÖĞRENİM ÜCRETLERİ hakkında bilgi almak için tıklayınız.
  • 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı YURT ÜCRETLERİ hakkında bilgi almak için tıklayınız.

KAYITLA İLGİLİ BİLGİLER

a) Adayların kayıt için bizzat başvurmaları (elektronik kayıt hariç) gerekmektedir. Posta ile kayıt yapılmaz.

b) Kayıt için istenen belgelerin onaysız sureti veya fotokopisi kabul edilmez.

c) Belgeler eksik ise kayıt yapılmaz.

ç) Belirtilen tarihler arasında kaydını yaptırmayan aday herhangi bir hak iddia edemez.

d) Üniversiteler, gerçeğe aykırı beyanda bulunarak kayıt yaptıran adaylar hakkında gerekli yasal işlemleri yapmaya yetkilidir.

ELEKTRONİK KAYIT (E-KAYIT) İŞLEM ADIMLARI

1. Ön Kayıt Bilgi Formu’nu için tıklayınız. ( ZORUNLUDUR. )

Ön Kayıt Bilgi Formu’nu doldurmayan adayların e-kayıt işlemi başlamayacaktır.

2. Öğrenim ücretini ödeyiniz.

Online ödeme yapmak için tıklayınız.

3. E- Kayıt işlemini tamamlayınız.

Ön Kayıt Bilgi Formu’nu dolduran ve öğrenim ücretini ödeyen adayların e-kayıt işlemini tamamlamaları gerekir.

  1. ELEKTRONİK KAYIT (E-KAYIT)

E-devlet üzerinden e-kayıt işlemleri için: https://www.turkiye.gov.tr (Giriş yaptıktan sonra, “E-Hizmetler” sayfasında yer alan “Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı” başlığında “Üniversite E-Kayıt” sayfasına girerek Üniversite kaydı tamamlanır. YÖK tarafından yayımlanan “E-Kayıt Kılavuzu”na buradan ulaşabilirsiniz.)

E-kayıt işlemlerini tamamlayan adayların Üniversiteye gelmesine ve herhangi bir evrak teslimi yapmasına gerek yoktur. Üniversite kaydınızı teyit etmek üzere, e-devlet sistemi üzerinden kayıt olduğunuzu gösteren barkodlu belgeyi görüntüleyebilirsiniz.

Tercih İndirimi  almaya hak kazanan adaylar da e-kayıt yöntemini kullanabilirler. Öncesinde Üniversitemiz İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı ile iletişime geçilmesi gerekmektedir. Mail adresi: ogrencimuhasebesi AT maltepe.edu.tr / Tel: (0216) 626 10 50 - Dahili: 2016 – 2019 - 2072

1. Ön Kayıt Bilgi Formu’nu doldurma ve öğrenim ücreti ödeme işleminden herhangi birini gerçekleştirmeden e-kayıt yapmak isteyen adaylara, e-devlet sistemi üzerinde “ücretin ödenmediğine dair” hata mesajı çıkacaktır. Öğrenim ücretini ödeyen adayların Ön Kayıt Bilgi Formu’nu doldurduktan sonra e-kayıt işlemini tamamlamaları gerekir.

2. E-devlet üzerinden aşağıdaki konularda hata aldığı için kayıtlarını tamamlayamayan adayların, aşağıda belirtilen Öğrenci İşleri kayıt masasına teslim edilmesi gereken belgelerle birlikte 27 Eylül-03 Ekim 2023 tarihleri ve 09:00-17:00 saatleri arasında, Üniversiteye şahsen kayda gelmeleri gerekmektedir.

  • Millî Eğitim Bakanlığı Bilgi Sisteminden Lise mezunu olunduğuna ilişkin bilgi alınamaması: Bu hatayı alan adayların liseden tek dersinin ya da bütünleme sınavının kaldığına dair belge alarak şahsen kayda gelmeleri gerekir. 
  • MSB Askere Alma Daire Başkanlığı Sisteminden “Askerlik İşlemleri Yönünden Sakıncası Yoktur” bilgisinin alınamaması: Bu hatayı alan adayların Askerlik Şubelerinden “Askerlik İşlemleri Yönünden Sakıncası Yoktur” yazısı alarak şahsen kayda gelmeleri gerekir. 
  • Yükseköğretim Bilgi Sisteminde aktif öğrenci kaydının bulunması: Bu hatayı alan öğrencilerin kayıtlı oldukları Üniversiteden ilişiklerini kesmeleri ve bu işlemi tamamladıklarına ilişkin belge alarak şahsen kayda gelmeleri gerekir. Kayıt öncesinde ayrıca ilgili üniversitenin YÖKSİS bildirimini tamamlaması zorunludur.

3. Üniversite tarafından belirlenen burs ya da indirimlerden yararlanma koşulunu sağlayan adayların, ilgili belgeleri İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığına sunmaları gerekmektedir. İlgili burs ve indirimler hakkında https://aday.maltepe.edu.tr/burslar-ve-ucretler sayfasından ayrıntılı bilgi alabilirsiniz.

  1. ŞAHSEN KAYIT

Ön Kayıt Bilgi Formu’nu doldurunuz. ( ZORUNLUDUR. )

Ön Kayıt Bilgi Formu’nu doldurmayan adayların şahsen kayıt işlemi başlamayacaktır.

Aşağıdaki bölümlere kayıt hakkı kazanan adaylar, yukarıdaki önemli notlar alanında belirtilen nedenlerle e-kayıt yöntemi ile kaydını yapamayan adaylar; 27 Eylül-03 Ekim 2023 tarihleri ve 09:00-17:00 saatleri arasında Üniversitemize şahsen kayıt yaptırması gerekmektedir.

ŞAHSEN KAYIT ADRESİ

T.C. Maltepe Üniversitesi Marmara Eğitim Köyü 34857 Maltepe/İSTANBUL (Kültür Merkezi Binası Giriş Katı)

ÖĞRENCİ İŞLERİ MASASI KAYIT İŞLEMLERİ

 

Mali İşler Masası kayıt işlemlerini tamamlayan adayların, aşağıdaki belgeleri Öğrenci İşleri Masasına teslim etmeleri gerekmektedir. Belgelerini eksiksiz teslim eden adayların kesin kayıt işlemleri tamamlanmış olacaktır. Kayıtta aday kendisi gelemiyorsa; noter onaylı vekâletname ile vekili aracılığıyla kayıt yaptırılabilir. (18 yaşını dolduranlar için noterden vekâletname istenecektir.)

ÖĞRENCİ İŞLERİ KAYIT MASASINA

TESLİM EDİLMESİ GEREKEN BELGELER

  • 2023 YKS Ek Yerleştirme Sonuçları Belgesi (Maltepe Üniversitesine yerleştiğini gösterir belge) (İnternet çıktısı) ÖSYM’nin internet sayfasından alınan sonuç belgesinin altında Sonuç Belgesi Kontrol Kodu olması gerekmektedir. Kontrol kodu olmayan belgeler geçersiz sayılacaktır.
  • 2023 YKS Ek Yerleştirme Sonuçları Belgesi (Tüm puanları gösteren, puan kartı belgesi) (İnternet çıktısı) ÖSYM’nin internet sayfasından alınan sonuç belgesinin altında Sonuç Belgesi Kontrol Kodu olması gerekmektedir. Kontrol kodu olmayan belgeler geçersiz sayılacaktır.
  • Nüfus cüzdanının aslı ve bir adet fotokopisi (Aslı görevliler tarafından görüldükten sonra fotokopisi Üniversitede kalacak ve kimlik aslı kişiye iade edilecektir.)
  • Lise diplomasının aslı ve bir adet fotokopisi (Lise diplomasını henüz teslim almayanlar için geçici mezuniyet belgesinin aslı gerekmektedir.) Henüz liseden mezun olamayan adaylar, liselerinden mezun olamadıklarını bildiren belge almalıdır. Kayıt sırasında lise diplomasının aslı görevliler tarafından görüldükten sonra fotokopisi Üniversitede kalacak ve diplomanın aslı kişiye iade edilecektir. Lise Diploması elinde olmayan adayların e-devlet sisteminden alınan Lise Mezuniyet Belgesi kabul edilmektedir.

Yükseköğretim kurumlarına kayıt işlemlerinde öğrencinin YÖKSİS veri tabanında başka bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı olduğunun tespit edilmesi halinde; aynı düzeyde örgün bir programa kayıt yaptırmaması halinde ortaöğretim diplomasının aslı olmadan da kaydı yapılarak daha önce kayıtlı olduğu yükseköğretim kurumundan bu bilgi teyit edilecektir.

  • Erkek adaylar için Askerlik Durum Belgesi (e-devletten alınmaktadır.) Erkek adayların kayıt işlemlerine başlamadan önce e-devletten askerlik durumlarını sorgulamaları gerekmektedir. Sorgu sonucu “askerlik şubesine başvurmanız gerekmektedir” uyarısı alan adayların kayıt işlemlerini askerlik şubesinden alacakları “okula kaydında sakınca yoktur” ibaresi yer alan yazı ile bizzat kampüse gelerek yaptırması gerekmektedir. (2003 ve daha önce doğumlu erkek adaylar için.)
  • 2 adet vesikalık fotoğraf (Renkli fotokopi geçerli değildir.)

ÜNİVERSİTEMİZ İLETİŞİM ve ULAŞIM

T.C. Maltepe Üniversitesi Marmara Eğitim Köyü 34857 Maltepe / İSTANBUL

KEP Adresimiz: [email protected] / Mail Adresimiz: [email protected]

Tel: (0216) 626 10 50 - 444 65 87

Ayrıntılı iletişim bilgileri için tıklayınız.